در ششمین روز حمله روسیه به اوکراین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به ارسال تجهیزات کشور‌های غربی به خاک اوکراین اعلام کرد که برای مسکو قابل قبول نیست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا وجود داشته باشد و زمان آن فرا رسیده است که این تسلیحات هسته‌ای از اوکراین خارج شوند. غرب نباید در کشور‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق تأسیسات نظامی ایجاد کند.

به گزارش الجزیره، لاوروف با اشاره به پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشور‌های غربی گفت که برای روسیه غیرقابل قبول است که برخی کشور‌های اروپایی میزبان تسلیحات هسته‌ای آمریکا باشند. اوکراین هنوز از فناوری هسته‌ای شوروی برخوردار است و مسکو نمی‌تواند در برابر این خطر ساکت بماند و هیچ واکنشی نشان ندهد و روسیه تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از ظهور سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین انجام می‌دهد.

او در ادامه با اعلام اینکه مسکو آماده همکاری با واشنگتن در زمینه ثبات استراتژیک است، از آمریکا و متحدانش خواست تا استقرار موشک‌های کوتاه برد و میانبرد را در نزدیکی مرز روسیه متوقف کنند.

پیش از این نیز سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با اعلام اینکه روسیه قصد اشغال اوکراین را ندارد، گفته بود که روسیه تا رسیدن به اهدافش به عملیات نظامی خود در اوکراین ادامه خواهد داد. هدف اصلی مسکو محافظت از روسیه در برابر تهدیدات ایجاد شده توسط غرب است.  

انتهای پیام/




بازدید : 49
[ سه شنبه 10 اسفند 1400 ] [ 21:49 ] [ نویسنده : احمدی ] | نظرات (0)
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب لحظه ها
  • وب پــــرشیــــن فـــاز
  • وب مواظب
  • وب مرگ چـــت